South Beach Diet vs Zone Diet
Du kan miste en betydelig mengde vekt ved å følge South Beach Diet eller Zone Diet . Den vekttap diett som passer for deg er en sunn plan du kan feste med langsiktig. Sammenligning av South Beach Diet med Zone Diet kan hjelpe avgjøre om en av disse diettene er en god match med din livsstil og vekttap mål.
Likheter
The South Beach og Zone dietter har noen ting er vanlig.
Disse inkluderer:
- Begge diettene anses lav-karbohydrat vekttap dietter som talsmann forbruker lav glykemisk indeks , eller lav GI, mat.
- Både begrense høy glykemisk indeks, høyt karbohydrat matvarer som raffinert korn og tilsatt sukker.
- Begge dietter hjelpe deg å føle deg mindre sulten og spiser færre kalorier.
- Begge dietter kan hjelpe deg å miste vekt.
En studie publisert i en 2011 utgave av Lege og Sports Medicine fant at overvektige kvinner, lav-karbohydrat dietter resulterte i mer gunstig fett tap, vekttap, blod sukker kontroll, og markører for helse sammenlignet med overvektige kvinner som fulgte high-karbohydrat dietter . Begge grupper av kvinner som deltok i denne studien engasjert i treningsprogrammer i tillegg til kosten.
Mat Lister
| Typer Foods Consumed | South Beach Diet | Zone Diet |
|---|---|---|
Low-Carb Foods
|
|
|
Lav GI karbohydrater
|
|
|
High-GI Foods
|
|
|
Sunt fett
|
|
|
Forskjeller
| South Beach Diet | Zone Diet | |
|---|---|---|
| Skaperen | Arthur Agatston | Barry Sears |
| Ulike faser? | Ja, South Beach Diet består av tre ulike faser | Ingen |
| Mengde karbohydrater konsumert |
|
|
| Forventet vekttap |
|
|
Fordeler og ulemper
| Begge Dietter | South Beach Diet | Zone Diet | |
|---|---|---|---|
| Fordeler |
|
|
|
| Disadvantages Ulemper |
|
|
|
Hvilken diett er riktig for meg?
Snakk med legen din før du starter noen form for vekttap program for å sikre at det er trygt for deg.
Hvis du er i stand til å følge South Beach Diet eller Zone Diet langsiktig, kan du sannsynligvis oppnå og opprettholde en sunn kroppsvekt.
Hvis du synes at disse to dietter er for restriktive, kan du også gå ned i vekt bare ved å redusere din nåværende energiinntaket med 500 til 1000 kalorier per dag for et vekttap på ca 1-2 pounds per uke, som er anbefalt av den amerikanske Dietetic Association.
The Institute of Medicine anbefaler at du spiser 45-65 prosent av dine daglige kalorier fra karbohydrater.




